2011. július 24., vasárnap

Berry Cake Party


Persze ez a party nem ma volt, hiszen kora délután óta ömlik/szakad/csepereg/esik/szitál az eső, abbahagyhatná már végre.
A virágok köszönik szépen, jól vannak, nekik is elég az utóbbi 4 esős nap (nekem két hétnek tűnik...)
Jöjjön egy nyáridéző recept egy nyári kerti partyból.
A piacok roskadoznak a bogyóktól, málna, szeder, áfonya kelleti magát az asztalokon, hát ne tétovázzunk, hanem varázsoljuk el a vendégeket!



A recept Joanne Harris Francia konyha című könyvéből származik, az Áfonyás pite alapján készült.

Hozzávalók:

A paté briseé- hez:
25 dkg liszt
17,5 dkg hideg vaj
2 dkg kristálycukor
1 tojás
fél ek hideg víz
A töltelékhez:

50 dkg bogyós gyümölcs: feketeribizli, áfonya, málna
2 tojás
12,5 dkg cukor
175 ml tejszín
2,5 dkg liszt
2 kiskanál cranberry szirup
kevés vaníliaaroma

Elkészítés:

A sütőt 200 fokra előmelegítettem.Az omlós tésztához minden hozzávalót robotgépbe raktam, késsel épp csak összeaprítottam, majd gyorsan összegyúrtam, és betettem a hűtőbe. Közben előkészítettem a töltelékhez valókat, addig lehűlt a tészta. Ezután két folpackréteg között kinyújtottam, és 12 kis piteformábát kibéleltem vele (kivajazni elfelejtettem), a felesleges tésztaszélt levágtam, , ment minden a hűtőbe, míg elkészítettem a tölteléket.Ez mindössze annyi, hogy a tejszínt, tojást, cukrot és a lisztet, cranberry szirupot és vaníliaaromát összekevertem robotgéppel. Ezután kivettem a formákat a mélyhűtőből, rászórtam a bogyókat, ráöntöttem a cukros- tejszínes cuccot, és már ment is be a forró sütőbe. Semmi elősütés, semmi vakonsütés, mégcsak meg sem szurkáltam.


Így néznek ki a piték sütés előtt


És így, mikor kész vannak.
Fél óra alatt sültek meg és az utolsó darabért szabályszerű harc folyt...
:-)

Nincsenek megjegyzések: