2009. augusztus 9., vasárnap

Bicebóca hétvége


Hétvégén sajnos szobafogságra kényszerültem- miután sikerült meglehetősen kificamítanom a bokámat...
Azért ágyhoz nem vagyok kötve, járni tudok, bár sántikálok- de azért enni kell.
És mivel időm, mint a tenger, gondoltam egy kis főzés nem árthat a maratoni filmnézés, olvasás és gyöngyfűzés mellett. Ha már a salsa kimarad egy darabig...
:-(
Azért a pár lépésre lévő SPARba lesétáltam, hála a fájdalomcsillapítóknak, bár lassacskán, és beszereztem néhány elengedhetetlen hozzávalót a hétvégi menühöz. Hús most sem került a kosaramba, annál inkább saláta, zellerszár, nektarin, petrezselyemzöld...
És mint a legtöbben ilyenkor, egyedül, bezárva a csodálatos időben- mit kíván az ember?
CSOKIIIIT!
Minél többet és minél finomabban.
Így született a desszert...
Máris jobban érzem magam.
:-)

Marokkói csicseriborsóleves



GoodFood recept, eredetileg innen.
Mivel már előző este tudtam, hogy csicseriborsót szeretnék enni, ezért beáztattam.
És itt volt az ideje kipróbálni a nemrég beszerzett harissapasztát.

Hozzávalók
csicseriborsó megfőzve
hagyma
zellerszár felvagdosva
paradicsomlé
fél citrom leve
garam masala
olívaolaj
só, bors
harissapaszta

Elkészítés:
Az olajon elkezdem párolni a hagymát és a zellerszárat, kis idő után sózom, borsozom, és megszórom a garam masalával. Ekkor lehúzom a tűzről, nehogy megégjen. Felöntöm paradiocsomlével illetve egy kis vízzel, mikor forr, beleteszem a csicseriborsót. Amikor minden roppanósan puha, akkor van kész. A harissapasztát elkevertem egy kis paradicsomlében, így adtam a leveshez. Pikánsan csípős lesz tőle, ha módjával adagoljuk. Ha nem, akkor nagyon. :-)

Kuszkusz paradicsommal, petrezselyemmel és mentával


Eredetileg Chili&Vanilia bulgursalátája készült volna, de hol bulgur nincs itthon, hol kuszkusz, hol mindkettő van, hol egyik sincs (ez utóbbi esetben nagyon mérges tudok lenni magamra, hogy nem töltöttem fel a készleteket).
Most épp kuszkusz volt, bulgur nem...

Hozzávalók
kuszkusz
paradicsompüré
sok petrezselyemzöld
sok menta
újhagyma felkarikázva
olívaolaj
citromlé
paradicsom apróra felkockázva

Elkészítés
lsd a linken, pontosan úgy csináltam mindent.

Háromcsokoládés brownie
Szuperfinom, szupertömény.
Csak saját felelősségre olvasható és készíthető...
:-)


Hozzávalók:

18,5 dkg vaj
18,5 dkg étcsoki
3 tojás
27,5 dkg porcukor
16 dkg liszt
6 dkg kakaópor
7,5 dkg tejcsoki felkockázva
7,5 dkg fehércsoki felkockázva
sütőpor

Elkészítés:

A sütőt 180 C-ra előmelegítjük. A vajat és az étcsokit gőz fölött felolvasztjuk, amíg hűl, elkészítjük a massza többi részét. A cukrot habosra keverjük a tojásokkal, majd a lisztet összeforgatjuk a kakaóporral és sütőporral. A lisztes keveréket a csokissal felváltva a masszához adjuk, jól elkeverjük. Elég sűrű lesz, nem könnyű vele dolgozni, de végül én győztem! :-) Mehetnek bele a tej- és fehércsokikockák, ezek már inkább fakanállal. Én 12 muffinformában és egy kis tepsiben sütöttem meg, kb 23 perc alatt. És tényleg olyan lett a teteje, mint a képen!!!
Kár hogy nem volt hozzá vaníliafagyim...
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: