2011. július 31., vasárnap

Multikulti pite



Az omlós tészta: francia
Team: 1 magyar séf és 1 belga séf
Szilva: magyar, a piacról

Piteszezon van.
Ebben az esőben nem is lehet nagyon mást csinálni, mint sütni, főzni, alkotni, meg olvasni, meg DVDzni.
Demostmártényleglegyenmárjóidő!!!

A recept pofonegyszerű, mostanában mindig ezt sütöm, ma épp egy szedres verzió sült ki.

Hozzávalók:
(az omlós tészta Joanne Harris Francia konyha című könyvéből származik)
A paté briseé- hez:
25 dkg liszt
17,5 dkg hideg vaj
2 dkg kristálycukor
1 tojás
fél ek hideg víz

A topping:
sok- sok szilva, kimagozba, félbevágva
( vagy egyéb gyümölcs)
néhány evőkanál cukor
fahéj

Elkészítés:
A sütőt (légkeveréses) 200 fokra előmelegítettem.Az omlós tésztához minden hozzávalót robotgépbe raktam, késsel épp csak összeaprítottam, majd gyorsan összegyúrtam, és betettem a hűtőbe. Közben előkészítettem a toppinghoz valókat, addig lehűlt a tészta. Ezután két folpackréteg között kinyújtottam, és 1 nagyobb piteformábát kibéleltem vele (kivajazni nem kell,anélkül is mindig kijön szépen a szelet), a felesleges tésztaszélt levágtam. Belga séfem következett, rápakolta a gyümölcsöket, megszórta cukorral és fahéjjal, és 30- 35 perc múlva kész is lett a fínom forró szilvás pite.


Nincsenek megjegyzések: