2012. március 4., vasárnap

Tavasz,GoodFood magyarul, és thai menü


Végre meleg volt tegnap!!!
Persze ez relatív, de a múlt heti hóeséshez képest a 15 fok szerintem kánikula.
Végre a szombat reggeli piacozás közben idén először ki lehetett ülni kávézni, sütizni, hiszen a nap sugarai melengettek, és olyan jó arra gondolni, hogy ez mostmár így is marad! Legalábbis a következő hóesésig, ami reméljük csak jövő januárban jön el újra!

A hét híre, hogy megjelent kedvenc magazinom, a GoodFood MAGYARUL!!!
Weboldaluk is van, a receptekhez regisztrálni kell, utána hozzáférhetőek.
Sok sikert kívánok a magyar kiadásnak, remélem lesz rá kereslet és sokáig élvezhetjük ezeket a remek recepteket saját nyelvünkön is!

Engem személy szerint sok étel elbűvölt az első magyar kiadásban, kezdve a címlappal, mikor Pierre-Ph. meglátta a gyönyörű marcipános kalácsot, már tudtam, nincs menekvés, azt meg kell sütnöm a hétvégén.

A menüt thai falatokból válogattam össze a hétvégére.
Annyit tettem hozzá a receptekhez, hogy kiegészítettem az ételek fűszerezését a thai fűszerparkomból, így a levesbe a thai soup- pastámból került néhány kiskanállal, (plusz néhány gomba, ami különben hamarosan a kukában végezte volna) a halra pedig a curryből.
Sajnos koriandert most nem kaptam, a szín és az íz is felturbózta volna a menüt, de így is finom volt.

Ez a leves és főétel ideális, ha thai főzőtudományunkat akarjuk villogtatni a barátok vagy a család előtt. A leves előre elkészíthető ( a tésztát tároljuk külön), a halat is elkészíthetjük egészen a csomagolásig, és csak akkor tegyük be a sütőbe, ha az éhes közönség megérkezett. Amíg a levest kanalazzák, 15 perc alatt a hal is megsül.


Thai zöldségleves tésztával
-recept a magazinban-


Fóliában sült hal káposztával
( a halat megkentem itt- ott a curryvel, jó csípős is lett a végeredmény... szerintem ez további natúr pirított zöldségekkel nagyszerűen ellensúlyozható, amelyet köretként tálalhatunk)
-recept a magazinban-


És a meglepetés:
Kardamonos kalács mazsolával és marcipánnal
-recept a magazinban-
Nagyon látványos és nagyon finom, igazi tavaszváró kalács.
Mindent úgy csináltam, ahogy le volt írva, fantasztikus lett.
Reggelre a negyede eltűnt...
:-)


Nincsenek megjegyzések: