2010. február 15., hétfő

Valentin- napi vacsora ad hoc

A Valentin- nappal kapcsolatban vegyes érzéseim voltak-vannak.
Egyrészt giccsparádénak tartom, főleg a mindenhol csüngő- büngő- csingilingiző édibédi piros szívecskék miatt, másrészt viszont azt gondolom, miért is ne lehetne a szerelemnek és a szeretnek egy ünnepnapja? Gondoljunk csak bele régebben miket ünnepeltünk...(NOSZF, stb)

Úgyhogy miután volt szerencsém egy csodás hétvégét eltölteni a téli, hó borította Tihanyban a befagyott Balaton partján, egy csokor rózsával a kezemben mégiscsak úgy döntöttem, legyen ünnepi vacsora.
A hűtőből.
És a kamrából, pontosabban konyhaszekrényből.
Mivel a egy tapodtat sem voltam hajlandó megtenni semmiféle hiper-szupermarketbe vasárnap délután...

Előétel:
Ricottás- spenótos tortácskák
 


A tésztára sajnos nem emlékszem, anno hogyan készítettem, mivel most a mélyhűtőből kaptam elő egy fél adagot. A töltelék ricotta és spenót keveréke, frissen őrölt borssal megszórva és fokhagymagerezdekkel dúsítva. Picit meg is sóztam.
A tésztát elnyújtottam, köröket vágtam ki belőle, a muffinforma mélyedéseit jól kimargarinoztam, és belenyomkodtam a köröket. Pár percig elősütöttem, aztán ráhalmoztam a tölteléket, és mehetett is vissza a sütőbe. Összesen 15-20 perc alatt sült meg, az elősütéssel együtt.
Jó lenne, ha emlékeznék a tészta receptjére, vagy megtalálnám a gépemen valahol, úgy emlékszem Limaránál találtam még régebben, de most akárhogy néztem a blogját, nincs meg...

Leves:
Vargányás sárgarépakrémleves


Hozzávalók:


2 sárgarépa
Kevés szárított vargánya
Tárkony
Szerecsendió
Leveskocka (tudom, tudom...)
Vaj, olaj

Elkészítés:

A szárított gombát kevés vízbe beáztatom, 15- 20 percre.
A répát lereszelem (ajánlom az aprítógépet).
A vaj és olaj keverékében elkezdem megpirítani, majd beleöntöm a gombát a levével együtt.
Felöntöm kb 1-1,5 l vízzel, ízesítem leveskockával és tárkonnyal, illetve szerecsendióval.
Mikor minden puha, összeturmixolom, ha kell utánízesítem.

Főétel:
Spenótos hajdinakása


Ezt a receptet itt találtam, a Spenót receptek blogján..

Annyit változtattam rajta, hogy nem piros, hanem zöld pestoval tálaltam, bár pirossal bizonyára finomabb és szebb is lett volna.
Nagyon finom, és nagyon egészséges.

Happy Valentine!
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: