2010. július 26., hétfő

Vegaburger a Vega GoodFood-ból




Még a stockholmi reptéren találtam rá erre a különkiadásra, a GoodFood Magazin vega változatára.
Bevallom, nem vagyunk nagy húsevők...bár vegetáriánusok sem, hiszen szerintem nem helyes a húsfélék teljes kiiktatása, de leginkább Anyukám konyhájában és éttermekben eszünk csak husit. Sokkal inkább halasak és herkentyűsök vagyunk, ( bogarasok nem! :-) meg persze az egészséges gabonafélék hívei. És a GoodFood magazin nagy rajongói, bár én jobbára csak a weboldalt nézegetem, és főzögetem.
Így a kb 10 percben, amit az eddigi legcsillivillibb, legfantasztikusabb, legelegánsabb duty free shopban eltölthettem mostanában, csupán ez a magazin tartott velem haza. ( A hitelkártyám nagy - nagy szerencséjére... )
Hát ezért vega ez a pogácsa (majdnem azt írtam, hogy húspogácsa...)



Hozzávalók ( az újság szerint, én csak nagyjából hajigáltam mindent a mixerbe)

5 dkg pirított mogyoró
42,5 dkg fehérbab, konzerv, lecsöpögtetve
1 kis hagyma felkarikázva
( 2 dkg paradicsompüré)
8,5 dkg zsemlemorzsa- én tönkölykorpát találtam a szekrényben, ezt használtam
friss menta, kakukkfű, rozmaring
1 tojás
olaj a sütéshez

Elkészítés

Mindent beletettem a mixerbe, megnyomtam a gombot, aztán a masszából vizes kézzel lapos pogácsákat formáztam. A tönkölykorpába forgattam. Mivel elég lágy lett, betettem a hűtőbe egy félórára. Csak azelőtt sütöttem meg forró olajban, mielőtt tálaltam.


A köret citromos kuszkusz volt, szintén ebből a magazinból. Ehhez beáztattam a kuszkuszt, és míg magába szívta a forró vizet, felvágtam 2 paradicsomot, 1 újhagymát felkarikáztam, 2 gerezd fokhagymát összenyomtam, és összekevertem mindezt. Friss mentalevelekkel és citromlével fűszereztem, sóztam, frissen őrölt borssal is megszórtam, és egy kis olívaolajjal összeforgattam.
Hihetetlenül friss, hűvös ízű lett a végeredmény.

Tetejére tzatziki került.
1 uborkát legyalult a mixerem, majd 3 dl görög joghurttal összekevertem, 2 gerezd összenyomott fokhagymával, sóval, borssal és autentikus krétai( tényleg!) tzatziki- fűszerkeverékkel ízesítettem.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: