2010. szeptember 23., csütörtök

Cuq- Varázslatos Vacsorák 2- és reprók




A csodálatos Cuq Toulzaban második este a menünk a következő volt, szintén nagyjából a kertben található alapanyagokból összekombinálva:


Előétel előtti fogások: Sárgadinnyekrém- leves(ke), egy gombóc sárgadinnyével a tetején, ez utóbbi frissen őrölt borssal megszórva, és mentával tálalva
Friss füge, sonkával tekerve, libamájmeglepetéssel a belsejében
Előétel, mely számomra egy adag főétellel is bőven felért: töltött minicukkini, méghozzá zöldfűszerekkel, hússal, rizzsel, magvakkal és mazsolával töltve, kaporral megszórva, és citromos tojásszószon tálalva
Főétel: grillezett lazac, zöldségraguval: cukkiniből, édes sárgarépából és zöldbabból, körete pedig isteni finom, könnyű, különleges vaníliás zellerpüré volt
Desszert: cheescake bogyós gyümölcsöntettel
Bor: helyi fehérbor: Viognier
Zene: cselló- és hegedűmuzsika, Mozart, Vivaldi...

Több dolog is van, amit jó lenne itthon is megvalósítani. Például minicukkinit szerezni… ha valaki tudja, hol lehet kapni, vagy esetlegminicukkini- magot, légyszi írja már meg kommentben…

Addig is szegény ember vízzel főz, lássuk mit tudtunk itthon is elkészíteni:

Füge libamájpástétommal, Pan d’epices-en tálalva

 
 
Hozzávalók:

friss füge
jó minőségű libamájpástétom
Pan d’epices ( Ez egy fűszeres édeskés kenyér, sokszor tévedésből gyömbéres kenyérnek fordítják, pedig nem a gyömbér az elhagyhatatlan fűszere, hanem az ánizs. Bővebben a Wikipédiában itt. Párizsban és Belgiumban mindenütt kapható, ha valaki arra jár, egyébként Bp-n Culináris. Belgiumban a legjobb a Meli márkájú, amely görögül mézet jelent. nyelv- és földrajzórának vége.)
áfonyalekvár
frissen őrölt bors

Elkészítés:
A Pan d’epices-t kenyérpirítóban megpirítjuk. A fügét szépen bevagdossuk, közepébe teszünk egy darab pástétomot, körérendezzük a Pan d’epices szeleteket, és megszórjuk frissen őrölt borssal a végén. A pástétomra egy pötty áfonyalekvárt teszünk, amely kiemeli csodás ízét.

Zöldfűszeres quinoával töltött minitök ( minicukkini helyett)



Hozzávalók:

(mennyiségeket nem írok, szemre főztem)
egy-két kisebb tök
quinoa, én maradékot használtam ami már meg volt főzve
zöldfűszerek, ami akad: citromfű (módjával!), kakukkfű, kapor, menta
nagy szemű arany mazsola
pirított magvak, ami van a hűtőben: napraforgó, sótlan mogyoró
só, bors, ánizsmagvak picit összetörve

Elkészítés:
A tök talpát és kalapját levágom, belét kiszedem, Fel lehet használni, de az én kis tökjeim tökre tele voltak magvakkal, így az egész belsejük ment a kukába…
A quinoát összekeverem a pirított magvakkal, az apróra vágott zöldfűszerekkel és a mazsolával, sózom, borsozom, az ánizsmaggal fűszerezem.
Eredeti recept szerint a tököt kellene blansírozni, és ezt kihagytam, a belsejébe tekertem egy kis borsot, picit megsóztam, majd tepsibe állítottam, és megtöltöttem az ánizsos- quinoa masszával.
Letakartam alufóliával, majd kb 40 percig pároltam, aztán még 15- 20 percig sütöttem.
A mártást szépen elfelejtettük megcsinálni, pedig ötlet is volt és hozzávalók is voltak itthon, de elkezdődött az X- faktor és megjöttek a vendégek…
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: