2011. június 19., vasárnap

Two Greedy Italians

Míg mások leginkább parfümöt vásárolnak a reptereken a duty feriben, én szorgalmasan bogarászom az újságosok kínálatát. Legutóbb Stockholmban került a lezembe a Delicious magazin angol nyelvű kiadása, amelynek nagyon megörültem, mert ezzel leginkább franciául és hollandul találkoztam eddig, amely nyelveken mondhatjuk még eléggé kezdetleges a tudásom- de ami késik nem múlik...

Szóval a magazin első átlapozásra nagyon tetszett, a repülőn jobban belemélyedve már nem annyira, aztán újra a kezembe vettem, tüzetesen átnéztem, és arra a következtetésre jutottam, hogy szenzációs.
( talán azért szontyolodtam el kissé az elején, mert több oldalt szentelnek halas cuccoknak, amik itthon kevésbé megvalósíthatóak...sajnos...)
Mégis körülbelül 2 perc alatt sikerült összeválogatnom a mai menüt, mindent lehet kapni a piacon, és pillanatok alatt kész van. Jó sok kaja lesz belőle, marad a hétre is bőven...
A weben pedig itt érhető el a magazin:

Ezt a menüt két olasz fickó, Chef Carluccio és Gennaro kreálta, akik az olasz vidéki hangulatot idézik ezzel, és könyvet is írtak, valamint a BBC-n is szerepelnek, mint Two Greedy Italians.
Én máris beléjük szerettem.
:-)

Előétel
Grillezett cukkini gorgonzolával, friss bazsalikommal és aszalt paradicsommal


Hozzávalók
2-3cukkini
pár dkg gorgonzola
4 aszalt paradicsom apróra vágva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
bazsalikomlevelek
frissen őrölt bors

Elkészítés

A cukkiniből megpróbálunki minnél vékonyabb szeleteket vágni, és grillen megpirítjuk.
Könnyebben megy, ha egy rosé gyöngyözőbort is felbontunk közben, és megkóstoljuk.
:-)
Míg pirul a cukkini, összevagdossuk a paradicsomokat és a fokhagymát, összekeverjük.
Mikor kész a cukkini, először is megpróbáljuk nem behabzsolni az egészet, hanem a szeletekre rárakunk egy bazsalikomlevelet egészben, pötyögtetünk rá a sajtból, és a paradicsomos fokhagyma- keverékből is, csak annyit, hogy fel tudjuk tekerni őket.
Frissen őrült borssal megszórjuk, szervírozzuk, és bezsebeljük az elismerést.

Kalóriatartalom: az eredeti recept 2-3 cukkinihez 10 dkg gorgonzolát használ, szerintem ez nagyon sok, és 12 db tekercsre számolja az energiatartalmat: 110 Kcal/tekercs.

Leves
Fehérbableves nyáriasan
Ok, tudom, 35 fokban nem épp levesre végyik az ember, de ennek egyszerűen nem tudtam ellenállni.
Konzervbaból 5 perc alatt kész van.


Hozzávalók:
2 fehérbabkonzerv, kicsi szemű
2 paradicsom felkockázva
2 zellerszár felszeletelve
olívaolaj, só, bors
zöldségleves
friss petrezselyem
oregánó

Elkészítés
Az olajon elkezdem pirítani a zellerdarabokat, majd hozzáteszem a paradicsomot. Kicsit átforgatom, majd felöntöm a zöldséglevessel, összeforralom. Mehet bele a leszűrt babkonzerv, az oregánó, nem kell főzni nagyon, mert a bab puha. Összeforr, utánaízesítem sóval, borssal, és megszórom petrezselyemzölddel.

Kalóriatartalom: az eredeti recept 1,6 l zöldséglevessel készül, 4 személyre, 50 dkg babbal, 50 dkg paradicsommal, így 221 Kcal/adag



Főétel
Rozmaringos csirkecombok újkrumplival sütve


Hozzávalók
1 kg kis szemű újkrumpli
10 alsó csirkecomb
1 nagyobb fel hagyma
sok- sok friss rozmaring
só, bors, (esetleg csirkepác sem rontja el)
olívaolaj sütéshez

Elkészítés
A combokat megmosom, megszárogatom, és bedörzsölöm a csirkepáccal, amit előtte kis olajban elkevertem. Beteszem a hűtőbe addig, míg elkészítem a többi hozzávalót.
A hagymát nagyobb kockákra vágom, a krumplit megmosom, és kissé megdörzsölgetem, nem hámozom.
A rozmaringról letépkedem a leveleket.
A csirkecombokat egy tepsibe elkezdem lerakni szépen egymás mellé, majd a fennmaradó helyeket kitöltöm a krumpliszemekkel, és megszórom a hagymával. A rozmaringból még előtte dugdosok a csirkecombok bőre alá, a maradékot csak úgy rászórom.
Mehet a stöbe, amit 200 fokra előmelegítettem.
A recept szerint 2x 30 perc elég, hogy átsüljön, félidőben össze kell forgatni a cuccokat, hogy minden oldala egyenletesen süljön. Szerintem az egy óra sütés nem elég, én letakarva sütöttem kb 50 percet, aztán még egyszer annyit, és volt, hogy felvettem a hőmérsékletet 220 fokra és átkapcsoltam felső pirításra, így lett tökéletes.


Kalóriatartalom: 1,6 kg csirkére számolva,1 kg krumplival és 8 articsókával (amit én kihagytam), mindezt 4 személyre ajánlja a recept, 545 Kcal/fő.

Nincsenek megjegyzések: