2012. december 4., kedd

Akkor is macaron!!!


Pink macaronok csokis ganache- sal


Sikerült!!!
Persze csak pár darab, és nem is egyforma méretűek, de végre a tetejük nem repedt szét, nőtt lábuk és az állaguk is tökéletes lett. Meg szépek is lettek emellett. :-)
Bár a siker csak félsiker, hiszen velem is az történt, ami már sok mindenkivel: az első tepsi várakozáson felüli lett (a méretkülönbség ellenére, lsd alább), a második tepsiben  (ugyanaz a massza, ugyanúgy kinyomva, stb) viszont szörnyecskék nőttek. Tetejük középen szétrepedt, és kibuggyant a belsejük, vagy ugyanez oldalra, mintha a nyelvüket nyújtogatnák... és kemények, mint a kő. Ki érti ezt?

De nézzük a kutatómunkát, ami megelőzte az első sikert.
Először is Piszke blogja, macaron fül alatt csodás macaronok, gyönyörű képek, jó sztorik, sokat nevettem miközben olvasgattam.
Másodjára Farkas Vilmos videója, bevallom ez segített a legtöbbet, megnéztem vagy százszor.
Harmadjára pedig egy macaron- weboldal, telis- tele problémamegoldással: miért folyik, miért reped, miért kemény, miért lágy, hány gramm egy tojásfehérje stb stb stb, nagyon hasznos, érdemes olvasgatni.


Ezek a pink macaronok Farkas Vilmos videója alapján készültek, a laptop ott csücsült a konyhapulton és ahogy dolgoztam, mindig leállítottam/újraindítottam a videót.
Egy bajom volt igazán: ez a cukorszirupos változat nekem bizony szétfolyik, és már nem először csinálom, és MINDIG folyik a massza. Ha nem a cukorszirupos, hanem a másik változat "sima" porcukros tojásfehérjés habot verem, akkor nem folyik szét. (csak azok is habcsókok lettek, ez egy másik próbálkozás volt). Nem tudom hol rontom el, a tojásfehérjét 5 napig öregítettem, majd a videóban megadottak alapján dolgoztam az előzőleg kiméregetett, átszitált stb hozzávalókból. Ezután jött a cukorszirup készítése, amit szintén a videó alapján a szálpróbával ellenőriztem (cukorhőmérőm nincs). Közben beszereztem habzsákot, így abból nyomogattam a köröcskéket az előre kirajzolt mintára, amelyek azonnal szétfolytak... majd ahogy pihentek, még jobban szétfolytak... Ezért lettek különböző méretűek az első tepsiben, ugyanis ahogy láttam, hogy az első köröcskék terülek, a következőket kissebre nyomtam.
Ez volt az első tepsinél-és végül ezek sikerültek!
A második tepsibe már előrelátóan kisebb köröket nyomogattam, így- bár azok is terültek- egyformák lettek nagyjából- örültem is! Viszont az állás során mindkét tepsiben légbuborékok képződtek(???), amelyek szépen feljöttek a macaronok tetejére, hiába ütögettem én a tepsit az asztalhoz. Néhány fotón látszanak. Nos,ezekkel nem nagyon tudtam mit kezdeni... Pedig igyekeztem kikeverni a masszából a levegőt, de úgy látszik nem sikerült.
Az eredmény a képen látszik, ezek a különféle méretű macaronok az első tepsiből, a másodikról (a szörnyecskékről) mérgemben nem is készítettem képeket. Amire tippelek, hogy másodjára túl forró a sütő, ezért nem lábuk lett, hanem szényíltak felül/oldalt.

De nem adom fel továbbra sem, nagyjából már érzem, mikor jó a massza, működik a színezés, egyre jobban tudom, milyen hőfokon kell sütnöm ( ezek 150 fokon sültek 8-9 percig), és tényleg feljön a sütőpapírról, ha rendesem megsül, szóval próbálkozom még, legközelebb nem a cukorszirupos változattal.

És most jöjjön néhány művészfotó, amiért a testvéremet illeti a dicséret:





Nincsenek megjegyzések: