2013. február 15., péntek

Happy Valentine!

Én szeretem a Valentin- napot. És szeretek Valentin- napi vacsorát is főzni.
Nekem fontos a készülés, a tervezés, a vásárlás, és az alkotás is, de a leges-legjobb érzés a párom elégedettsége. Mikor azt hiszi, a süti csak dekoráció, de kiderül, hogy NEM, és ráadásul még finom is... ez az este biztosan emlékezetes marad!
Számomra két dolog lényeges egy Valentin- napi vacsorában: a menüben legyen eper, és legyen valami más piros színű is.
Aki nem bírja a giccset, és a rózsaszín krumplipüré meg a piros színű süti kivágja nála a biztosítékot, az most lapozzon tovább.
:-)

Előétel: 
Roqueforttal töltött gomba ciabatta- pirítóson tálalva


Hozzávalók:
gombafejek megtisztítva, törzsük eltávolítva
fél fehér hagyma
2 kiskanál balzsamecet
pár csepp olívaolaj
1 ciabatta
kevés roquefort sajt vagy más kék sajt
pici só, bors, kakukkfű vagy zsálya


Elkészítés:
A fél hagymát felszeletelem, összekeverem az olívaolajjal, balzsamecettel, egy kisebb tepsiben elsimítom (alatta alufólia legyen, így nem kell majd mosogatni). Melléteszem a gombafejeket, amik üregét megszórtam sóval, borssal, fűszerekkel, és 160 C-on légkeveréses sütőben kb 10 percig sütöm, vigyázok, hogy ne égjen meg. Ezután a gomba üregébe töltöm a sajtot, és annyira teszem vissza a sütőbe, hogy megolvadjon. Közben megpirítom a ciabattát, ezt lehet együtt a gombával, a kis tepsi mellé a rácsra pont elférnek a szeletek. Úgy tálalom, hogy a pirított ciabattára halmozom a balzsamecetes hagymát, és rápakolom a gombafejeket. Azonnal tálalom, mert csak melegen finom.



Főétel
Sonkával és kellel töltött csirkemell trüffeles gombamártással és rózsaszín krumplipürével


Hozzávalók
2 csirkemellfilé, amiből 5-6 szeletet vágunk
3 kellevél,az ereket kivágtam, a leveleket elfeleztem
5-6 szelet sonka
olaj, só, bors
húsgyűrű az elősütéshez
kevés fehérbor
krumplipüré a szokásos módon
piros ételfesték
trüffeles gombaszósz (készen vettem)

Elkészítés
A csirkemell-szeleteket kiklopfolom, sózom, borsozom. A kelleveleket szódabikarbónás vízben blansírozom, ettől szép élénkzöld színük lesz. Leszárogatom papírtörlővel a vizet róluk.
A csirkemelleket a következőképpen tekerem fel: kifektetek egy szelet húst, ráteszek egy szelet sonkát, erre a kellevelet, és felgöngyölöm, a húsgyűrűvel összefogom.
5-6 db lesz belőle, attól függ, milyen vékonyra tudjuk felvágni a csirkemellet.
Kevés olajon serpenyőben körös-körül megpirítom őket. Ezután leveszem a húsgyűrűt, már nem fognak szétnyílni, tepsibe teszem őket, aláöntöm a fehérbort és 180 C-on légkeveréssel fólia alatt kb 15-20 perc alatt megsütöm, majd az alufóliát levéve kicsit lepirítom.
A krumplipürét megszínezem a piros ételfestékkel, és szív alakú formába simítom a tányéron. A formát eltávolítom, a hústekercset mellérendezem és nyakonöntöm a gombaszósszal.



Vörösbársony- rózsák eperszósszal
Forrás: Delicious Magazin 2012-es karácsonyi száma, de ott egy 40 személyre szóló torta szerepelt, egy kicsit átírtam, és bár jól tudom, hogy sütésben tartjuk magunkat a recepthez, nem kreatívkodunk, én mégis megtettem: író helyett tejszínt használtam, és sokkal- sokkal kevesebb cukrot tettem bele.


Hozzávalók:
100 g vaj
117,5 g liszt
100 g cukor (ennek duplája kellett volna)
1 cs vaníliacukor
2 tojás
15 g kukoricakeményítő
1/2 tk sütőpor
1 ek kakaópor (ez el is maradhat)
117,5 ml 20%-os tejszín (ehelyett kellett volna író, amit én még soha nem kaptam)
piros ételfesték
friss eper

Elkészítés
A vajat habosra keverem a cukorral, hozzáadom az egész tojásokat, jól elkeverem. A lisztet, kakaóport, sütőport, keményítőt egy külön tálban összekeverem, és a tejszínbe szintén egy külön tálkában belekeverem az ételfestéket.
A vajas cucchoz kanalanként felváltva hozzákeverem a lisztes keveréket és a piros tejszínt, jó kis masszát fogok kapni. Végül a vaníliás cukrot is beledolgozom.
Virág formájú szilikonos formában sütöttem, azt mondják nem kell előtte kivajazni- hát dehogynem, különben úgy beleragad, mint a fene.
180 C-on sütöttem, 20 perc soknak bizonyult, kicsit meg is pirult, vigyázni kell és figyelni.
6 formára + 3 muffinra elég ez a mennyiség.
Az epret szimplán összeturmixoltam, és a sütivel tálaltam.




Nincsenek megjegyzések: