2013. február 23., szombat

Kardamonos mokkakuglóf kávéimádóknak


Egy ideje szemezgetek már az Officekávé (www.officekave.hu) csodálatos termékeivel, ahol fantasztikus, ínyenc válogatott termékek vannak. Van ott minden, mi kávé-forrócsoki és teaimádóknak beindítja a fantáziáját. Most eljött az idő, hogy kipróbáljam az egyik kávéjukat.
Viszont arra gondoltam, hogy nemcsak kávé, hanem süti formájában is meg szeretném kóstolni, így született ez a fincsi mokka- kuglóf. 
Az alapja kevert tészta, amibe jó sok kávét tettem, mert én azt szeretem, ha egy kávés sütinek nemcsak a színe barna, hanem érzik is rajta a kávéíz. Ezért egy erős, frissen pörkölt kávét választottam a webshopból, mert ennek sokkal intenzívebb íze van, mint az előre ledaráltnak. A rendelés nagyon könnyen ment, és másnapra (!) megérkezett a kért termék. Posta hozza, ami külön szimpatikus. (Ugyanis így nem kell holmi futárszolgálatra várni, akiknek egyértelmű, hogy minden dolgozó ember csak azért vegyen ki egy nap szabadságot, mert ők csak reggel 9 és délután 2 között kegyeskednek szállítani.) Így ha nem vagy otthon, estére beugrasz a postára és már kezedben is a csomag, és pár perc múlva már élvezheted is a gőzölgő csodás meleg italt.


Hozzávalók

A kuglófhoz
20 dkg cukor
20 dkg vaj (nem csalunk margarinnal, nem rontjuk el ezt a finomságot)
25 dkg liszt
4 tojás
3 ek őrölt kávé (nem kell sajnálni, mehet bele bőven)
2 tk őrölt kardamon
1 tk sütőpor

A mascarponekrémhez (egy kis adaghoz)
100 g mascarpone
ízlés szerint porcukor
1 tk őrölt kardamon
pár csepp vaníliaaroma

Elkészítés
A tojásokat szétválasztom, a fehérjét egy külön edényben fel kell majd vernem.
A lisztet, kávét, sütőport összekeverem egy másik tálban.
A cukrot habosra keverem a vajjal, majd egyenként hozzáadom a tojássárgákat és mindegyikkel kikeverem.
Kanalanként hozzáadom a lisztes-kávés keveréket. Nagyon tömör masszát fogok kapni, de nem kell megijedni, majd a tojásfehérje lazít rajta egy kicsit. (Bár nem sokat, de nem is ez a cél.)
A 4 tojásfehérjét felverem, majd részletenként a lisztes masszába keverem. Ez nem az a tészta, ahol ezt meg lehetne tenni villával vagy spatulával, mert tényleg tömör gyönyör az egész, nyugodtan használjuk a robotgépet a legalacsonyabb fokozaton, nem rontjuk el.
A végeredmény egy isteni, intenzív ízű sűrű massza, igyekezzünk nem nyersen bekanalazni az egészet.
Egy kivajazott kuglófformába simítom. A sütési idő sütőtől függ, én először légkeveréssel 180C-on sütöttem 20 percet, ekkor megijedtem, mert elkezdett égni a széle, úgyhogy visszavettem 160C-ra a sütőt, és még további 15 percig sütöttem. Fontos, hogy ne szárítsuk ki, erre jobban figyelek legközelebb, mert bár nem száradt ki, de majdnem.



A mascarponekrém nagyon egyszerű: a hozzávalókat összekeverem, lehet kiskanállal, nem kell hozzá a robotgép, majd a képen látható módon tálaltam.



Szóval, kávé- forrócsoki- és teaimádók, ha unjátok a szupermarketek egyenválasztékát, irány az Officekávé.
:-)

UPDATE: tegnap mégiscsak belebotlottam íróba, méghozzá teljesen véletlenül a SPAR-ban. Ezek szerint eddig csak nem vettem észre.

Nincsenek megjegyzések: