2008. január 26., szombat

Zabpelyhes cookie


Zabpelyhes cookie

A recept egy nagyon ügyes barátnőmet ( M.) dícséri, aki kár hogy nem ír gasztroblogot. Azért a receptjei nem vesznek el, mert nagyon ötletesen "gasztrolevél" formájában körbeküldözgeti a barátnőknek. Micsoda szuper ötlet!
Mondta ugyan hogy ezek a kekszek nagyon finomak, de hogy ennyire szuperfinomak, azt csak akkor kezdtem sejteni, mikor összekevertem a hozzávalókat és belekóstolgattam...hát még amikor elkezdett az illat szállingózni a konyhában!...
Azt írta, hogy hamar megsülnek, hát ez nekem nem jött be, mert kb 20 percig sütöttem egy-egy adagot 160 C-on légkeveréssel. Kihűlés után igazi ropogós csemege, és talán egy kicsit egészséges is, bár cukor azért van benne.
Fémdobozban napokig eláll, de nem tart ám ki sokáig!!!
:-)

Hozzávalók:

20 dkg margarin
1 bögre barnacukor
1,5 bögre teljes kiőrlésű liszt
1,5 bögre zabpehely
2 tojás
1 teáskanál szódabikarbóna
1 vaníliás cukor
50-100 g étcsoki durvára vágva
½ teáskanál fahéj vagy mézeskalács- fűszerkeverék
(ánizs ízlés szerint)
min.12,5 dkg aszalt gyümölcs, lehetőleg piros /josta, áfonya, meggy, mazsola/
durvára vágott dió vagy mogyoró is mehet bele egy marékkal

Elkészítés:

A margarint habosra keverem a cukorral. A lisztet, zabpelyhet, szódabikarbónát és a fűszereket egy másik tálban összekeverem. A vajas habos keverékhez egyenként hozzáteszem a tojásokat, majd a száraz hozzávalókat, végül a csokit, az aszalt gyümölcsöket és a diót vagy a mogyorót.
Sütőpapírra kisebb halmokat rakok két kanál segítségével. Kicsit megnőnek sülés közben. Az én sütőmben egy- egy adag 20 percig sült 160 C- on légkeveréssel.



Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: