2010. január 25., hétfő

Rozmaringos- olajbogyós kenyér




Életem második saját sütésű kenyere.
(Az elsőt is hamarosan posztolom, de ez mostanában lett kész, és annyira finom, hogy úgy érzem, ezzel kell kezdenem.)
Stahl Judit szerint készítettem, a zöld könyvből. Kenyérsütő gép nélkül, mezei Moulinex- szel, légkeverés nélkül. Egyszerűbb nem is lehetne, és nagyon finom. És mentes mindenféle tartósítószertől.

Hozzávalók:
7 g szárított élesztő (1 zacskó)
4 ek + 3 dl meleg víz
1 ek olívaolaj
1 ek só
1/2 tk frissen őrölt bors
2 ek cukor
1 ek apróra vágott friss rozmaring (én oreganót is tettem bele)
50 dkg rétesliszt, + esetleg még valamennyi, ha túl lágy a massza
5 dkg olajbogyó összevagdalva (én pirosat és zöldet használtam)

Elkészítés

A szárított élesztőt megfuttattam 4 ek meleg vízben, egy kis cukorral.
3 dl meleg vizet összekevertem az olívaolajjal, a borssal, sóval, a maradék cukorral, és hozzáadtam a felhabosodott élesztőt.
Fakanállal jól összekevertem, aztán robotgéppel dagasztókarral elkezdtem belekeverni a meglangyosított lisztet.
Dagasztottam, dagasztottam, aztán pár perc után kézzel folytattam, én ekkor még szórtam rá lisztet, mert nagyon ragadt. Hozzákevertem az összeaprítpott olajbogyót és a fűszernövényeket.
A kelesztőtálban egy gombócot formáltam, mindenhol leolajoztam, és lefedtem.
Ráraktam a radiátorra, és egy óráig rá sem néztem. Ekkor már majdnem kimászott a tálból, így átgyúrtam, beletettem egy négyszögletes formába, és egy nedves konyharuhával letakartam. Még kb fél órát kelesztettem, ezután bevagdaltam a tetejét, és 200 C-on 40 percig sütöttem. Mikor szinte kong az alja megkopogtatva, akkor van kész.

1 nap múlva ennyi maradt belőle:
:-)

Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: