2008. március 16., vasárnap

Zöld 2. Spenótos-fetás kuszkusz


Spenótos-fetás kuszkusz

Itt a tavasz!!!
Minden zsong, zsendül, zöldül!!!
A madarak csicseregnek, a nap gyönyörűen süt, és néha már melegít is, és egyre gyönyörűbbek a virágok!

Ilyenkor egyszerűen zöldeket kell főznöm.

Ez az egyik kedvenc "salátám" receptje, de köret is lehet. Én inkább magában eszegetem.
A képen látható variációból a Feta sajt és a fehérbab is kimaradt, nem lett olyan tartalmas, de így is finom.


Hozzávalók:

25 dkg kuszkusz
300 ml zöldségleves
12,5 dkg leveles spenót ( fagyasztott is jó, de nem püré!!!)
friss menta
fekete olajbogyó
20 dkg Feta sajt
olívaolaj
só, bors
30 dkg fehérbab ízlés szerint (konzerv is jó)

Elkészítés:

A kuszkuszt egy tálba tesszük, nyakonöntjük a forró zöldséglevessel, és lefedjük. Pár percig állni hagyjuk, míg beszívja a levest, ekkor egy kis olívaolajjal megöntözzük, és összekeverjük. A spenótot meg lehet párolni egy kis fokhagymával, én a mélyhűtött kockákat kiolvasztottam, összevagdostam, és mehet nyersen is vagy párolva is a kuszkuszhoz.
Belekeverem a lecsepegtetett babot, az olajbogyót, a kockára vágott Feta sajtot és a felaprított mentaleveleket. Tekerek rá frissen őrölt borsot, esetleg sózom, bár én inkább belemorzsolok egy petrezselymes ízkockát. Tudom hogy egészségtelen, de imádom.
Ez a saláta- vagy köret, ki hogy szereti, langyosan és hidegen is finom.





Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: