2008. szeptember 9., kedd

Spenótos tészta koktélrákkal és rucolával


Spenótos tészta koktélrákkal és rucolával

Jamie- módra

A rucola sokáig nem tartozott a kedvenceim közé, el nem tudtam képzelni, mit szeretnek rajta az ínyenc emberek. Nekem túlontúl olajos és intenzív volt az íze. Aztán egyszercsak megváltoztam(?)/ az ízlésem(?)/valami sugallat jött(?)/még egyszer kipróbáltam, és megszerettem. Mi több, rajongani kezdtem érte. Van ilyen.
Azóta rendszeres vendég a konyhámban, bár mire én eljutok a madaras teckoba, már csak bio-rucolát lehet kapni. Azt is csak véletlenül találtam, mert nem a salátás részen van, hanem a bio-hűtőládában. Eddig még nem mertem megnézni a blokkon, mennyit hagytam ott érte...Különben nekem a sima is megtenné.

Remélem Jamie nem bánja, ha közzéteszem az igencsak finom receptet, amely az Olasz kaják című könyvéből van, amibe stílusosan az olaszországi nyaralásunk alatt szerettem bele, és itthon első dolgom volt beszerezni.

Hozzávalók:
45 dkg spagetti vagy szélesmetélt, én spenótos verziót használtam
2 gerezd fokhagyma
chilipaprika ízlés szerint
40 dkg garnélarák
1 phár fehérbor
6 szem szárított paradicsom
1 citrom reszelt héja és leve
2 marék rucola
só, bors,olívaolaj

Elkészítés:

A spagettit kifőzöm. Közben olívaolajon megfuttatom a fokhagymát, épp csak, míg fííínom illatok szállonganak, aztán az összevágott chilit is beledobom, majd jöhet bele a garnéla. Kicsit pirítom, aztán felöntöm a borral majd beledobom az aszalt paradicsomot.
A tésztát összekeverem a szósszal, a citromlével meg a rucola felével, és tálaláskor rászórom a rucola másik felét és a reszelt citromhéjat.
Nekem jobban tetszik a képen látható módon szervírozva.



Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: