2008. november 26., szerda

Olasz vacsora

Olasz vacsora

Parmezános spenótkrémleves
by Chili&Vanilia
http://chiliesvanilia.blogspot.com/2006/05/parmeznos-spentkrmleves.html






Orechiette fetával és olajbogyóval



Először is bocsánatot kérek attól, ha valaki sajátjaként ismeri fel a receptet, és nincs itt a hivatkozás.
Sajna fogalmam sincs, annakidején kinél találtam, de biztos, hogy Interneten, mert a "Receptek" mappámban találtam rá.

Hozzávalók:
penne (én orechiettét használtam, Olaszba' vettük nyáron) :-)

A mártáshoz:
dió
kapribogyó
olajbogyó (csak zöldet találtam a hűtőmben)
friss rozmaringág (én bazsalikomot használtam)
friss petrezselyem (sok) (kihagytam)
chilipaprika (most nem vágytam csípősre, kimaradt)
lilahagyma
fokhagyma
feta
olívaolaj

Elkészítés:
(kicsit leegyszerűsítve az eredetihez képest)


Egy nagy fazékban megfőzzük a tésztát.
A mártáshoz a diót egy közepes méretű, száraz serpenyőben mérsékelt tűzön pár perc alatt kevergetve megpirítjuk, majd durvára törjük, aztán a kapribogyót és az olajbogyót lecsöpögtetjük, és az olajbogyót kicsi falatokra vágjuk. A lilahagymát és a fokhagymát megpucoljuk, aztán az előbbit felkockázzuk, az utóbbit pedig finomra összezúzzuk.

A hagymát üvegesre pároljuk, majd beledobjuk a fokhagymát, és a fetát, ami krémesre olvad.
Sózzuk, borsozzuk, jöhet bele a bazsalikom, olajbogyi, kapribogyó, majd belezuttyintjuk a leszűrt tésztát és összeforgatjuk.
Pirított dióval és petrezselyemmel meghintve tálaljuk.




Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: