2008. november 21., péntek

Vargányás sárgarépakrémleves


Vargányás sárgarépakrémleves
(Tobzódás az ízekben)

Ezt a receptet a saját receptgyűjteményemben találtam, mármint abban a szép füzetben, amibe az egyszerjólsikerült- gyorsanleírtmertkülönbenelfelejtemhonnanvan-recepteket gyűjtöm.
Régen lapozgattam már, pedig mennyi minden gyűlt már bele! Például a leveseknél találtam Tárkonyos krumplilevest, Virslis tarhonyalevest, Savanyúkáposztás-pirított tarhonyás-levest( Aratóleves néven fut), Zöldséglevest tortellinivel, Birsalmalevest( te jó ég, ilyet is főztem valaha?).
Sok recept a Prímakonyhás korszakomból van, amiről viszont már rég leszoktam.
No comment.
Győztek a blogok. És a szakácskönyvek.


Hozzávalók:
ízlés szerint szárított vargánya alias porcini :-) és az áztatóleve
3 nagyobb sárgarépa
kb 1 l húsleves
2 dl tejszín
szerecsendió
só, bors
petrezselyem
vaj

Elkészítés:

A gombát beáztatom, amíg előkészítem a hozzávalókat. A répát meghámozom, karikára vágom.
A vajon elkezdem pirítani a sárgarépakarikákat, majd hozzáteszem a gomba 3/4-ét. (A többit meghagyom díszítésnek.)
Kicsit átpirítom, majd felöntöm a húslevessel, és a gomba áztatólevével, ami remek ízű.
Sózom, borsozom, mehet bele az őrölt szerecsendió, jó sok, és puhára főzöm.
Ha puha, botmixerrel pürésítem, hozzáöntöm a tejszínt, egyet forralok rajta, és ha kell, utánízesítem.
Petrezselyemmel és a maradék gombával megszórva tálalom.
Finom lett.
:-)






Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: