2012. július 23., hétfő

Piknik- tabbouleh

Igazából ezt még a vendégeknek szerettem volna elkészíteni, de végül nem volt rá alkalmam.
Sebaj, megcsináltam magunknak.
A legneccesebb hozzávaló a tahini, itthon esetleg bioboltban lehet keresni, vagy a Culinarisban, ahol szerintem biztos van. Ha külföldön jártok, ott általában könnyebb beszerezni, akár normál szupermarketben is, én is mindig hozok néhány üveggel, ha hozzájutok, és akkor egy darabig van.
Bár a GoodFood magazin , ahonnan a recept származik, piknikre javasolja ezt az ételt, mivel egy szép lezárható tálban könnyen szállítható, a kép mégsem a szabadban, hanem a kedvenc báromban készült, amely nem máshol, mint itthon található.
:-)


Réteges hummusz- tabbouleh- feta tál

Hozzávalók
( pontos arányok a linken, kicsit változtattam a recepten)
csicseriborsó konzerv leszűrve
kevés tahini
citromlé, só, frissen őrölt bors
friss saláta
bulgur
paradicsom felkockázva, vagy minik félbevágva
sok-.sok- sok petrezselyem felaprítva
sok menta felaprítva
feta felkockázva
olívaolaj
( hagyma- felaprítva, én kihagytam, nem szerettem volna nyers hagymaízt)
olajbogyó

Elkészítés

Először vizet forralok, és nyakon öntöm vele a bulgurt, majd megvárom, míg beszívja a vizet, ez kb 15- 20 perc. Ha túl sokat öntöttem rá, leszűröm.

Közben megcsinálom a hummuszt: mehet a késes robotgépbe a csicseriborsó- konzerv, a tahini, icipici só, jó sok bors és kb fél citrom leve. A gép összekeveri szép sima állagúra.

Visszatérek a bulgurhoz: belekeverem a petrezselymet, mentát, és a paradicsomot, ízesítem sóval, borssal, és citromlével. Aki szereti, most tegye bele a hagymát. Öntök rá olívaolajat, és összeforgatom. Ezzel kész a tabbouleh.

Ezután csak az összerakás következik:
Egy szép üvegtálba először  belesimítom a hummuszt, majd rá a tabbouleh-t.
Tetejére szórom a fetát és az olajbogyót, és tekerek rá frissen őrölt borsot.
Kissé még megspriccelem olívaolajjal a tetejét.

Salátával tálaltam, amit, ha elvisszük, a tetejére halmozhatok, ha nem akkor inkább mellé kínálom.
Tálalásnál igyekszem úgy szedni, hogy a tányérra minden rétegből kerüljön.
Ez egy igazi friss nyári vacsora, hús nem is kell mellé, inkább egy pohár jófajta fehérbor.

Nincsenek megjegyzések: