2012. július 24., kedd

Zöld is,fehér is, és piros is- mi az?


Megfejtés:
Kecskesajtos toast zöld toppinggal, és friss céklával.

Ez a bejegyzés is szerepelt már a blogon, itt, most annyiban változtattam, hogy került rá finom friss bébicékla is, valamint szójabab helyett flageolet-et használtam, szintén a mélyhűtőből, illetve a kertben termett salátákat.
A cékla remekül passzol a kecskesajthoz, és látványnak is gyönyörű.
A tiktok itt a szeletelésben rejlik, én mandolint használtam a hajszálvékonyság elérésére.

Hogy honnan volt bébicéklám? Hát szintén a kiskertemből!!!
Na a céklatermésem is megér egy misét, első tapasztalatnak nem volt rossz, de legközelebb másként csinálom.
Ugyanis - nem bízván abban, hogy minden egyes elvetett mag kinő- 3-4-5 db magokat vetettem egy helyre. És kinőttek. Mind. Persze nem ritkítottam, mert sajnáltam őket, így úgy nézett ki egy- egy céklafészek, hogy egymás mellett 4-5 cékla nyomakodott kifelé a földből, csillag alakban, később ki is túrták egymást, és elhajlottak a föld felett...
És nem nagyon nőttek persze egy idő után, így hamarosan a tányéron végezték.

Legközelebb tehát egy mag megy egy lyukba, és ha nem nő ki valamelyik, csak azt pótolom.
Valamint be kell tartani az előírt távolságot a magok között, nincs mese.
Most ültettem egy második szériát, nem tudom ezt egyáltalán lehet- e, kinőnek-e, meglátjuk.
Lehet, hogy ezt (is) szabad földbe kellene inkább ültetni jövőre, nem a flancos magaságyásomba, mivel az eléggé kis méretű, így behatárolja a céklatermést...






Nincsenek megjegyzések: