2007. szeptember 30., vasárnap

Baklava


Baklava

Hát, mit is mondjak, kollektíve imádjuk a baklavát. Család, barátok, kollegák- mindenki. Igaz, hogy a városban csodás baklavakölteményeket lehet kapni, (sima, csokis, pisztáciás, stb...) de gondoltam azért megpróbálom házilag is összehozni. A recept egy gyönyörű sütiskönyvből származik, amelyiket először megvettem Anyukámnak Karácsonyra, aztán pedig magamnak is :-).
Nem olyan vészesen nehéz baklavát csinálni, csak unalmas minden lapot megkenegetni olvasztott vajjal.
Mivel fogalmam sem volt, hogy mennyi vaj kell hozzá, több részletben is olvasztottam, míg végül nagyjából elértem a recept által megadott mennyiséget. :-)
Sajna nem fényképeződött le felvágva...pedig nem fogyott el hamar, mert nagyon tömény. Majd legközelebb.


Hozzávalók:

45 dkg darált dió, lehet kicsit darabosabb is
10 dkg cukor
őrölt fahéj ízlés szerint
2 csomag 12 lapos réteslap
22 dkg olvasztott vaj
35 dkg méz

Elkészítés:

Egy nagy tálban összekeverjük a diót, cukrot és a fahéjat.
Egy tepsit, amelyben kiterítve elférnek a réteslapok, kikenünk olvasztott vajjal.
Kis fejszámolás következik- réteslapok, diós cucc, réteslapok, hogy összesen 4 réteg töltelék legyen, alul- felül réteslapokkal, és indulhat az összeállítás. Tehát 5 réteg lap és 4 réteg töltelék, az 4x5 lap és 1x4 a tetejére.
A tepsibe elkezdjük rétegezni a lapokat, minden lapot megkenegetve olvasztott vajjal. Az 5., legfelső lapra a töltelék 1/4-ét halmozzuk, aztán megint jön 5 réteslap, kenegetés közben olvasztott vajjal, diós cucc és így tovább. Legfelülre marad 4 réteslap (kenegetve), és a legfelső lap tetejét én tojással kentem meg. A képen látható módon bevagdostam háromszög alakra, de igyekeztem csak kb 3/4 mélységig, nem a legaljáig.
Közben a sütőt előmelegítettem 150 C-ra (légkeveréses), és kb 1 óráig sütöttem, amíg aranyszínű nem lett. A recept szerint 85 percig kellene sütni, de 60 perc is elég volt.
Közben mérsékelt lángon megmelegítjük a mézet (ne forrjon), és a forró sütire locsoljuk.
A tálalásig fóliával befedjük, majd befejezzük a szétvágást a süti aljáig.
Az összes mézet beissza, ettől lesz istenien édes, kissé ragacsos és nagyon tömény.






Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: