2007. szeptember 6., csütörtök

Tandoori csirke jázminrizs-salátával


Tandoori csirke jázminrizs- salátával

Hozzávalók a csirkéhez:


csirkemell- szeletek
tandoori fűszerkeverék
( sáfrány, őrölt koriander, őrölt római kömény, őrölt gyömbér,
fokhagyma, cayenne-bors keveréke)
sok-sok natúr joghurt

A joghurtba belekeverem a tandoori fűszerkeveréket (szép narancssárga színe lesz). Én jó minőségű gyárit használtam, valamilyen bordó fémdobozosat, ami régóta árválkodott a szekrényben. Ezzel is nagyon finom lett, de régebben próbáltam összeállítani hasonlót, az is jól sikerült. Amúgy a fűszerkeverék összetétele egy fogyókúrás könyvemből származik, mikor még azt hittem hogy mozgás nélkül is lehet fogyni.......no comment. Lehet hogy nem pontos, de ezt találtam.
A csirkemelleket beleforgatom a joghurtos pácba, és egy éjjelre beteszem a hűtőszekrénybe. Másnap forró sütőben alufóliával letakarva, vagy sütőzacskóban megsütöm, úgy, hogy az összes joghurtot ráöntöm amiben pácolódott. Kb 20- 30 perc alatt megsül, én még ezután pár percig felső pirításra kapcsolok, és kész.

Jázminrizs- saláta

Hozzávalók:

sok friss fűszernövény: menta, petrezselyem, és a legfontosabb: koriander, mind apróra vágva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva vagy átpasszírozva
friss gyömbér lereszelve
4 ek szójaszósz
2 lime leve
2 ek méz
5-6 ek olívaolaj
jázminrizs
újhagyma
salátalevelek

A rizst megfőzzük, leszűrjük. A zöldhagymát felkarikázzuk. Keverjük össze, aztán a salátalevelekkel is. A zöldfűszereket, fokhagymát, gyömbért, citromlevet, szójaszószt, mézet és olívaolajat apránként keverjük fényes öntetté. Lehet turmixgépben is, bár én ennyiért el nem mosatlanítom, inkább kézi habverővel szoktam. Öntsük a rizskeverékre és forgassuk jól össze.
Aki szeretné, belereszelheti a lime-ok héját is.









Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: