2007. szeptember 30., vasárnap

Húsos empanada




Húsos empanada

Hozzávalók:

50 dkg liszt ( én felét teljes kiőrlésűvel helyettesítettem, mert találtam egy zacskó alján a szekrényben)
kis sütőpor
50 dkg darálthús
12 dkg füstölt sonka
1 tojássárgája
2 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma átpasszírozva
2 zöldpaprika
néhány lötty száraz fehérbor
1,2 dl víz
5 ek olívaolaj
1 ek olvasztott vaj
1 tk cukor
1 tk só
1 tk szárított chilipaprika, vagy kevés friss felaprítva
frissen őrölt bors

Elkészítés:

A lisztet nagyobb tálba tesszük, közepébe mélyedést nyomunk. Hozzáadjuk a sót, a bort, 4 ek olajat, a cukrot, a sütőport és a vizet, jól összekeverjük, majd rugalmas tésztává dolgozzuk.
Folpackba csomagoljuk és fél órára hűtőbe tesszük.
Közben a maradék olajon megpároljuk a hagymát, hozzáadjuk a fokhagymát, és mikor már finom illatok szállonganak, a darálthúst is. Jöhet hozzá a csíkokra vágott sonka, a kockára vágott paprika, és nagy lángon tovább pirítjuk. Sóval, borssal, chilipaprikával ízesítjük és jól átsütjük.
A tésztát kétfelé osztjuk, lisztezett deszkán kinyújtjuk, és egyik felével kibélelünk egy kivajazott- lisztezett piteformát. Ráterítjük a húsos tölteléket, és a maradék tésztával beborítjuk, a széleket összenyomkodjuk.
Én egy kis tésztát félretettem, virágot és leveleket formáztam belőle, ezzel díszítettem a tetejét, aztán tojássárgájával megkentem.
Kb 30 perc alatt sült meg, légkeveréses sütőben 180 C-on.



Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: