2007. szeptember 6., csütörtök

Spenótos-fetás kuszkusz


Spenótos-fetás kuszkusz


Nem kis izgalommal nézegettem a "Csipkerózsikák" névsorát, vajon odakerültem-e... De NEM!

Az, hogy nem nagyon írogattam az elmúlt hónapokban, nem azt jelenti, hogy nem főzőcskéztem, hanem például azt, hogy a "kolleginák" receptjeit próbálgattam, amelyek jobbnál- jobban sikerültek. Csak néhány példa: Chili&Vaniliától a Lemon Bar (nyamm), a Dióval töltött padlizsántekercsek, a finomabbnál- finomabb levesek, például a Fehérrépa-alma krémleves (végre megoldódott az a problémám, hogy mi legyen az imádott petrezselyemzöld eddig haszontalannak ítélt gyökerével) és így tovább, (mindenért köszönet), és még mennyi minden tervben van...bagel, coockie, hogy csak néhányat említsek.

Végre előkerült a fényképezőgép is, amely sikeresen megörökítette a fenti kuszkusz- próbálkozást.

Hozzávalók:
25 dkg kuszkusz
300 ml forró zöldségleves (kockából is jó)
30 dkg konzerv fehérbab
12,5 dkg spenótlevél (mélyhűtött is jó, de NEM püré)
20 dkg feta sajt
fekete olajbogyó
friss menta
olívaolaj
vaj a spenót párolásához
só, bors

Elkészítés:

A kuszkuszra ráöntjük a forró levest, lefedjük és pár percig állni hagyjuk, míg beszívja. A babot szűrjük le. A spenótleveleket kissé vagdossuk össze, vajon pároljuk meg. A mentát mossuk meg és vagdossuk apróra. A kuszkuszt villával lazítsuk fel, mehet bele a bab, a spenót, az olajbogyó, a menta, sózzuk-borsozzuk és egy kis olívaolajjal öntözzük meg. Morzsoljuk bele a feta sajtot, alaposan keverjük össze és tálalhatjuk.

Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: