2009. február 15., vasárnap

GoodFood hétvége 2...

...azaz azt hiszem, menthetetlenül GoodFood- függő lettem!

Zöldborsókrémleves mentával



Hozzávalók:
( nem méricskéltem, érzésből főztem)

5 kisebb krumpli felkockázva
kb 15 dkg zöldborsó
fél fej hagyma felkockázva
alaplé
friss menta
só, bors
olaj

Elkészítés:

A hagymát olajon üvegesre pároltam, beleraktam a krumplikockákat és kicsit együtt is pirítottam az olajon.
Felöntöttem az alaplével, és kb 10 percig főztem, majd belezuttyintottam a fagyott zöldborsót. Addig főztem, míg minden puha nem lett, közben ízesítettem, sóztam, borsoztam. Kicsit hűlni hagytam, majd összeturmixoltam. Belevágtam egy jó adag mentalevelet, és ezzel is turmixoltam kicsit.

Csodás tavaszi íze lett.
Mit nekem hóesés és szél!!!
:-)

Eredeti recept itt.

Gnocchi spenóttal, paradicsommal és ricottával

Ez egy nagyon egyszerű recept, és kis előregondolkodással a hűtőből összedobható.
Előfőzött gnocchit lehet egy darabig tartogatni a hűtőben, a paradicsomkonzerv is eláll a kamrában, a spenót a mélyhűtőben, egyedül ricottáról kell frissen gondoskodni.
És ha nagyon ügyesek vagyunk, és nyáron gondoskodtunk róla, feldobhatjuk aszalt paradicsommal, valamint friss bazsalikommal is.


Hozzávalók:

1 csomag előfőzött gnocchi
negyed kocka rostos fagyasztott spenót (nem püré! én Bonduelle-t használok)
fél doboz ricotta
1 doboz paradicsomkonzerv
2 gerezd fokhagyma felszeletelve
aszalt paradicsom
szárított vagy friss bazsalikom

Elkészítés:

A gnocchit lobogó vízben megfőzöm, mikor feljön a víz színére, kész is, ez kb 3-4 perc.
Közben a spenótot mikróban kiolvasztom, kissé felvagdosom.
Forró olajba dobom a fokhagymát, épp csak míg illatozni kezd, aztán beledobom a spenótot, és megpárolom, ez is kb 3 perc. Belerakom a paradicsomkonzervet, sózom, borsozom, teszek bele szárított bazsalikomot, felvagdosott aszalt paradicsomot, és összemelegítem.
Beleforgatom az időközben lecsepegtetett gnocchit, és egy tepsibe simítom. A ricottából kiskanállal halmokat rakok a tetejére és végül megszórom reszelt parmezánnal.
Sütőben kb 180 C-on összesütöm, a tetejét meggrillezhetem, míg a sajtok olvadni kezdenek.

Eredeti recept itt.

Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: