2009. február 8., vasárnap

Polcról főzős Good Food hétvége

...avagy lustaság nem mindig csak fél egészség...
:-)
Barátnőmet, Pákosztos Millie-t látogattam, és -nem meglepő módon- szóba és kézbe került a Good Food magazin néhány száma, aminek receptjei egyszerűen lenyűgözően színesek és izgalmasak. A fotók pedig lélegzetelállítóak.
Nosza, gondoltam, biztos van weboldaluk, ahol talán rengeteg recept található.
Így is van!
Regisztrálás után akár saját mappánk is lehet, ahová kedvenceinket vagy a jövőben kipróbálásra váró ételcsodákat menthetjük.
Nekem röpke 20 perc alatt kb 30 receptet sikerült így elmentenem...

(pl a mostanában felkapott Gordon Ramsay-nek is van saját gyűjteménye az oldalon, noha csak néhány recept, de igencsak jónak tűnnek.)
Mivel lusta voltam lemenni a még mindig 1 percre található Sparba, de enni kell, mégpedig nem mindig szendvicset, így kicsit átírtam a böngészett recepteket a szekrényem és a hűtőm aktuális tartalmára.
Íme a végeredmény:

Vajbab- krémleves chilivel



Eredeti recept itt.

Saját verzió:

1 fehérbab- vagy chilisbab-konzerv
3 krumpli meghámozva, felkockázva
2 zellerszár feldarabolva
fél fej hagyma felkockázva
kb 1 l zöldségalaplé
babérlevél, kakukkfű
olaj, só, frissen őrölt bors
olívaolaj chilipaprikával megbolondítva
( én chilisbab-konzervet használtam, az elég csípős magában is)

Az olajon üvegesre futtatam a hagymát, majd hozzátettem a krumpli- és zellerkockákat, és a fűszereket. Felöntöttem a zöldség- alaplével.
Puhára főztem. Ekkor hozzáöntöttem a chilisbab- konzervet, öszzemelegítettem, de már nem főztem, mert minden puha, hanem megvártam, míg egy kicsit hűl, a babérlevelet kihalásztam, és összeturmixoltam.
Ha fehérbabkonzervet használtam volna, akkor chilis olívaolajat csepegtettem volna a tetejére.

Mehetett volna hozzá egy kis tejszín, de most épp nem volt a hűtőben.


Citromos rizottó csicseriborsóval, lencsével, zöldborsóval
- vagyis egészség majdnem 100%-on-



Ilyen volt...

...és ilyen lett:

rizottórizs
lencse (előző nap beáztattam egy éjszakára)
zöldborsó (mélyhűtőből)
csicseriborsókonzerv (polcról)
akármilyen alaplé (kocka is jó)
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve kifacsarva
fél hagyma felkockázva
koriander (friss hiányában fagyasztott kocka, Kaisersből)
olaj, só, bors, babérlevél
zöldhagyma (kihagytam)

A szokásos módon rizottót készítettem: a hagymát olajon üvegere pároltam, ráöntöttem a rizst és kicsit pirítottam. Elkezdtem folyamatosan felönteni vízzel (beledobva a leveskockát is), mindig csak annyival, hogy magába szívja, akkor pótoltam. Első körben beleöntöttem a lencsét is, illetve a citrom héjának egy részét és egy kis citromlevet, és a babérlevelet. Nem feledkeztem meg a koriaderes kockákról. Folyamatosan kevergettem és kóstolgattam, aztán egy idő után belezuttyintottam a zöldborsót is, közben a citrom héját és levét, (kóstolgatás) majd a legvégén a teljesen puha csicseriborsó- konzervet.
A végeredmény egy csodás citromos- korianderes ízű köret, ami szuper egészséges a sok zöldség miatt.
( jó, van benne leveskocka és konzerv is, de akkor is... )

Nem hagytam, hogy minden levet magába szívjon, mert állás közben sajnos úgyis megteszi...

Most nem volt kedvem húshoz, de sült hallal vagy sült csirkével igazán finom lehet.

Kávékrémes- diós muffin
( egyelőre krém nélkül)



Ezen nem változtattam, de a mascarpone- topping csak holnap fog elkészülni.
Úgy megér majd egy külön posztot...

Itt az eredeti,

én pedig így alkottam:

10 dkg vaj szobahőmérsékleten (nem margarin!!!- ettől lesz igazán finom)
10 dkg barnacukor (muscovado)
10 dkg sütőporos liszt
2 tk instatnt kávé, 1 dl forró vízben feloldva
2 tojás
pirított dió apró darabokká törve

20 dkg mascarpone
barnacukor
dió a díszítéshez
( és szerintem a maradék kávé, amit nem használunk fel a masszához)

A sütőt 180C-ra előmelegítettem (villany), és a muffinformát kiraktam a kapszlikkal.
A vajat habosra kevertem a cukorral, majd egyenként hozzáütöttem a tojásokat, és jól kikevertem.
Ezután kanalanként mehetett bele a liszt, és közben a kávéból is néhány teáskanállal.
Nagyon finom, könnyű, mégis tartalmas masszát kaptam, amibe még belekevertem a pirított diót, és belekanalaztam a kapszlikba.

Kb 25 percig sütöttem, szépen feljöttek.

A tetejére holnap kikeverem a mascarponét a barnacukorral, és a maradék kávéval, és a muffinok tetejére halmozom.

mmmmmmmmmmmm....
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: