2009. július 9., csütörtök

Paradicsomsaláta zellerrel és sült karfiol- "Fogyivacsi 1"



Na nem mintha fogyóznék...
Távol álljon tőlem minden olyan diéta, hogy reggel ez KELL enned, délben azt KELL, vacsorára meg amazt KELL és minden más tilos.
Tudom, hogy néha- néha bizony nekilát az ember lánya egy- egy ilyen "csodadiétának"- ami engem illet, én ilyenkor már az első délután a hűtőm előtt találom magam egy hatalmas adag jégkrémmel a kezemben, vagy a TV előtt egy nagy tábla csokival, vagy épp egy üveg Nutellával...Szóval ezeknek a mikormitkellennedpontosandiétáknak bizony nem én vagyok a célcsoportja.
Különben szerintem aki naponta fut félórát, az megehet bármit...(persze ésszel...)

Úgyhogy magam is meglepődtem, hogy a wellnescafén Béres Alexandra receptjei között ugrándozva mennyi megtetszett.
Persze ő sokkal profibb a kalóriákban, zsírtartalomban, glikémiás indexben, mint én- ez a 21 napos kúra bizonyára egy nagyon jó irányvonal, ha valaki vaselhatározással bír, hogy márpedig holnaptól tényleg nekilát...
Végiggondoltam, nagyjából miket is szoktam pakolni a bevásárlókocsimba, és tulajdonképpen nem találtam túl sok különbséget a hozzávalókban.
:-)
Talán annyi kritikával élnék- ami már más fogyókúraétrendben is szemet szúrt- hogy 5 dkg túrót, 1 db virslit, 2 dl ananászlevet meg 12,5 dkg marhahúst stb nemigen lehet venni.
A többit hova tegyem???
:-)

Jöjjön itt két nagyszerű recept a fent említett oldalról- saját ízlésemre kreálva.

Sült karfiol

Hozzávalók

karfiol
olívaolaj
füstölt trappista sajt
só, bors, szerecsndió

Elkészítés

Egy tepsibe terítem a karfiolrózsákat, megöntözöm olívaolajjal, sózom, borsozom, megszórom őrölt szerecsendióval. Rádobálom a sajtkockákat, vagy rá is reszelhetem a sajtot. 200 C-on 20 perc alatt megsütöm.
A sült és főtt zöldségek íze között a különbség: ég és föld...A sült karfiol édes, omlós, és a füstölt sajttól pikáns...

Paradicsomsaláta mentával

Paradicsomszeleteket és zellerszárat olívaolajjal nyakon öntök, színes borssal megszórom, egy lötty olívaolaj, és kész.
Friss mentával tálalom, vagy friss bazsalikommal.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: