2009. július 5., vasárnap

Pirosbogyós "mess"

A GoodFood Strawberry mess receptje nyomán.



Miközben szörföztem, és megláttam a receptet a weboldalon, azonnal tudtam, hogy ezt meg kell csinálnom.
Még akadt a hűtőmben pár szem meggy és ribizli, sorbetfagyi mindig van, télen-nyáron is, így csak a Pavlova- alap hiányzott. Mostanában viszont ez is akad itthon, hála anyukámnak, aki így dolgozza fel a megmaradt tojásfehérjét, és gyönyörű alapokat készít, amiket csak elő kell venni.
Itt kérem Őt, hogy lécci ne kapjon a szívéhez, amint odáig ér az olvasásban, hogy "Pavlova- alapot összetörni"...
Mert ehhez a recepthez kell egy kis kíméletlenség. De megéri.
:-)

Hozzávalók

piros gyümölcsök- eper, ribizli, meggy, áfonya, málna
Pavlova- alap (=meringue)
piros fagyi

Elkészítés

A Pavlova- alapot összetörjük, én zacskóban klopfolóval tettem ezt, de csak módjával kalapálgattam, nem kell porrá őrölni.
Néhány gyümölcsöt tálba teszünk, és összetörjük/turmixoljuk/szétmaszáljuk, kinek hogy tetszik. Én pár csepp vízzel segítettem, mert a botmixerem nem akart boldogulni.
Egy kehelyben rétegesen szépen elrendezzük a gyümölcsmasszát, az immár darabos fehér tojáshabot, a tetejére fagylaltot teszünk és a maradék friss gyümölccsel szervírozzuk.
Nemcsak finom, hanem a sok piros színű gyümölcs miatt egészséges is.
(a cukortól most tekintsünk el, ami a tojáshabban és a fagyiban van- ennyi kell, anélkül savanyú lenne...)

Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: