2009. július 20., hétfő

Spagetti cukkinivel és paradicsommal



Anyáék egy régi kedves barátunktól kb 10 kiló cukkinit kaptunk ajándékba, nekiálltam hát cukkinis recepteket keresgélni.
Sikerrel. :-)
Most egy pár napig ez lesz a sláger...
Millinél itt, Chili&Vaniliánál pedig itt vannak jobbnál jobb cukkinis receptek.
Mivel a mai nap elég rohanósra sikeredett, fél óránál többet nem igazán szándékoztam a konyhában tölteni, ezért egy hús nélküli receptet választottam (öcsém nagy bánatára- hiába, tipikus pasi...ők meg nem tudják az életet elképzelni hús nélkül.)
A receptet a mindmegettén találtam.

Hozzávalók

spagetti
cukkini, kockákra vágva
1 kis paradicsomkonzerv
2 paradicsom
fokhagyma
menta (kertből)
bazsalikom (kertből)

Elkészítés

A spagettit megfőzöm, közben elkészítem a mártást.
Kevés olajon elkezdem pirítani a cukkinit. Sózom, borsozom. Nem kell vajpuhára- szottyadtra főzni, maradjon roppanós.
Hozzáadom a kevés vízzel elkevert paradicsomkonzervet, és a friss, szeletekre vágott paradicsomot is. Nem túl elegáns, tudom, de én nem szüttyögtem a héjlehúzással...
Mikor már majdnem kész, hozzáollózom a passzírozott fokhagymát, a mentát és a bazsalikomot, amelytől nagyon friss, nyári ízt kap.
A spagettit a mártással tálalom.
Szerintem egy kis parmezán nem rontja el.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: