2009. szeptember 9., szerda

3 és 1/2 fogásos vacsora kevesebb, mint 1 óra alatt?


...igen!
Lehetséges!
A titok az előzetes bogarászáson, kiválasztáson, a hozzávalók idejében történő bevásárlásán, az igyekezeten, és az örömet szerezni akaráson múlik csupán...




Zöldfűszerekkel töltött gomba á'la Chili&Vanilia
Recept itt.Én a mártást bizony kihagytam, egyszerűen átugrotta a szemem...de anélkül is finom lett.
Pedig illett volna a második fogáshoz, ami szintén mustáros alapú volt:



Saláta körtével és serrano- sonkávalGoodFood recept

Hozzávalók:
salátalevelek
körte felkockázva
serrano sonka felaprítva
mustár, dijoni és mézes is
citromlé
olívaolaj
só, bors

Elkészítés:
Az olívaolajon elkezdem pirítani a sonkát. Közben habverővel összekeverem a mustárokat, citromlevet, olívaolajat, sózom, borsozom.
A félig megpirult sonkához adom a körtekockákat, kicsit párolom együtt, aztán ráöntöm a mustáros cuccot, és még melegen a saláta tetejére halmozom, így tálalom.



Sült nektarin kakukkfüves öntettel(mégiscsak sikerült a Segal- vacsora egyik fogását, hacsak halványan is, de reprodukálnom)

Hozzávalók:
3 db nektarin
barnacukor
kakukkfű

Elkészítés:
2 db nektarint félbevágok, és 180 C-on egy tepsiben alufóliával lefedve elkezdem sütni. Később levehetem az alufóliát, de úgy is finom, ha a saját gőzében sül puhára.
Közben elkészítem a mártást: a harmadik nektarint felkockázom, és egy kis szénsavmentes ásványvízzel, valamint friss kakukkfűlevelekkel összeturmixolom.
Én tettem bele egy kis muscovadot is, lévén mégiscsak desszertről szó...

A megsült barackokat a mártással tálaltam.
P.s.: ja, a "feledik" fogás: azzal kezdtem, hogy néhány fej céklát betettem sülni a sütőbe, 180 C-on, egy alufóliával bélelt tepsibe, olívaolajjal nyakon öntve, sózva, borsozva- na ez azért bőven túl volt az egy órán, de vígan elsüldögélt, szinte rájuk sem néztem, sőt mellette, vagyis felette megsült a gomba és a desszert is. Ennek elfogyasztására azonban más alkalommal kerül majd sor.
Posted by Picasa

1 megjegyzés:

Benjamin Francisco írta...

Kedves Salsaorsi!

Igazán különleges és finom volt és nagyon esztétikus is. :)
Utólag is gratulálok hozzá.
Egy apró megjegyzés a titokhoz. Az is jó ha akinek örömet akarsz szerezni tud róla hogy valami készül. :) Mert a ráhangolódásnak is megvan a maga varázsa és szerepe.