2010. június 20., vasárnap

Erdei gombás köles füstölt lazaccal




Az egészséges vacsorák jegyében.
Mindent imádok, ami köles, hajdina, bulgur, kuszkusz, quinoa, amaránt és ilyesmi.
Tele vannak fehérjével, aminosavakkal (lecitinnel, kolinnal), vitaminnal (A és B), ásványi anyagokkal (vassal, szilíciummal, foszforral,magnéziummal), rostokkal...
A kölesben sok a szalicilsav is, amelyet gyakran használnak a szépségiparban: stimuláló hatást gyakorol a bőrre, hajra, körömre- ezért szép hát a bőrünk,ha sok kölest eszünk!
Az alábbi recept (egy kis lazaccal felturbózva) a Kossuth Könyvkiadó Gabonafélék- Legfőbb energiaforrásaink című könyvéből származik, melyre teljesen véletlenül akadtam rá egy könyvesboltban. Tematikusan csoportosítja a gabonaféléket, és sok- sok receptet ajánl elkészítésükre.

Hozzávalók:

köles
gomba- én barna csiperkét és vargányát használtam
fokhagyma
petrzselyemzöld (jó sok)
kevés fehérbor
só, bors
füstölt lazac szeletek

Elkészítés:

A kölest többször alaposan átöblítem, hogy minden szennyeződést eltávolítsak. Ezután lecsöpögtetem. Már előtte feltettem vizet forrni, körülbelül a köles térfogatának kétszeresét. Mikor már csaknem forr, beleöntöm a kölest, és gyakori kevergetés mellett puhára főzöm.
Ha szárított vargányát használok, ideje beáztazni, kb 10-15 percre.
Közben a friss gombát gombakefével lesúrolom, majd a fokhagymával együtt kevés olajon megpirítom, a lecsöpögtetett vargányával együtt. Öntök hozzá egy kis finom fehérbort is, aminek maradékát vígan elkortyolgattuk a vacsorához.
A gomba kész, a köles megfőtt- ha nagyon leves, lecsöpögtetem. Összekeverem, sózom, borsozom, belevágom a petrezselyemzöldet. Tejszínnel lágyítom.
A tányérra helyezek egy nagyobb pogácsaszaggatót, megtöltöm a masszával, lesimítom, majd eltávolítom a karikát, így szép formát kapok.
A lazacot háromszögekre vágom, melyeket összetekerek, ezzel tálalom a kölest.


Posted by Picasa

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom lehet