2010. június 28., hétfő

Kenyér gombával és cukkinivel



GoodFood recept.
Szerelem volt első látásra...

Hozzávalók

2 kisebb cukkini, lereszelve, besózva, kicsavarva
1 kis hagyma felkockázva
10 dkg gomba, apróra aprítva
2 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt bors
olívaolaj
élesztő, kevés tej, cukor
35 dkg liszt- én 25 dkg teljes kiőrlésű rozslisztet és 10 dkg fehérlisztet használtam
friss bazsalikom felaprítva
esetleg kenyér- fűszerkeverék
kb 125 ml langyos víz

Elkészítés:

Kicsit macerás, de megéri a fáradtságot.
A hagymát elkezdem párolni az olívaolajon, majd rádobom a fokhagymát, gombát, és később a cukkinit is.
Összepirítom, sózom, borsozom, igyekszem elfőzni az összes levét.
Az élesztőt megfuttatom a kevés langyos tejben a cukorral, majd a lisztekhez keverem, és elkezdem összedolgozni a robotgépem dagasztókarjával. Lassan öntögetem hozzá a langyos vizet, míg egyre összeállóbb masszát kapok.
Belekeverem a cukkinis- gombás cuccot is, és már kézzel dagasztom.
Fűszerezem, beleteszem a bazsalikomot, utánízesítem, ha kell.
Innentől a forgatókönyv a szokásos: 1 óra a dagasztótálban, ezután megpaskolom, majd veknire formázom, és még kb félórát kelesztem így, letakarva, leolajozva, immár a tepsin.
200 fokon kb 30- 40 perc alatt sül meg. Ügyelni kell, hogy ne száradjon ki.

Belgiumi kacsapástétommal (Foie gras de canard- nehéz lefordítani magyarra) és egy kis rosé habzóborral bármelyik étteremben megállná a helyét...

Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: