2007. február 3., szombat

Csokis- chilis minikuglóf

Mivel nem szeretek idegen tollakkal ékeskedni, bevallom, hogy ez az isteni recept az ELLE DEKOR téli számából származik. Ott muffinformában sült, de én ki szerettem volna próbálni a karácsonyra kapott minikuglóf- formákat.

Hozzávalók:

3 dl liszt
1/2 dl cukrozatlan kakaópor
1 tk sütőpor
pici só
1 tk vaníliás cukor
1 és 1/2 dl cukor
10 dkg étcsoki apróra kockázva
1/2 piros chilipaprika nagyon apróra felkockázva
2 tojás
1 dl étolaj
1 és 1/2 dl tej

Elkészítés:

A sütőt 200 C-ra előmelegítjük (légkeverés: 180 C). Összekeverjük a lisztet, sütőport, sót, kakaót és vaníliás cukrot, majd hozzáadjuk a cukrot, csokoládét és a chilit. Egy másik edényben összedolgozzuk az olajat és a tojást, majd felöntjük a tejjel. Hozzáadjuk a száraz hozzávalókat, majd muffinformákba töltjük és 15- 20 percig sütjük. A minikuglófok kissé hosszabb sütési időt igényelnek.
Régebben nem hittem el hogy papírkapszlikban is csodás muffint lehet sütni, de egyszer kipróbáltam, és tökéletesen működik! Legnagyobb előnye, hogy szine nem kell a sütőformát mosogatni!!! Én általában dupla papírt használok, így nem nedvesedik át.

Nincsenek megjegyzések: