2007. február 10., szombat

Ánizsos mézes süti

Az történt, hogy Karácsonykor ánizsos sütit szerettem volna sütni, meg persze enni. Ám először is alig tudtam ánizst szerezni, körülbelül a harmadik üzletben sikerült csak...aztán meg nem találam receptet. Majd jött a szikra, hogy www. mindmegette.hu. Beírtam a keresőbe hogy ánizs, és ott találtam a következő szuper receptet. Csak annyit hozzá, hogy a fűszerekkel nem kell ám spórolni! Főleg az ánizzsal nem!

Hozzávalók:
40 dkg simaliszt
16 dkg porcukor
6 dkg sütéshez való margarin
2 egész tojás
2 nagy evõkanál méz
fahéj, szegfûszeg, ánizs - minden õrölve és annyi, hogy jó illatos
legyen a tészta
1 kávéskanál szódabikarbóna
a díszítéshez dió, mogyoró, kesudió, mandula

Elkészítése: A hozzávalókat tésztává gyúrjuk, egy órát pihentetjük, szétsodorjuk, formával kivágjuk. Kikent tepsiben tojással megkenve hirtelen rózsaszínûre sütjük. A sütésnél vigyázni kell, mert gyorsan sül, folyamatosan figyelni kell. Nekem 8-10 perc alatt sült meg, de gondolom ez sütőtől függ. Díszíteni lehet még sütés elõtt hámozott madulával, dióval.

Nincsenek megjegyzések: