2007. február 3., szombat

Lencsesaláta

Nincs Szilveszter lencse nélkül!!! ( lencse = szerencse, na meg remélhetőleg sok pénz!!!Amennyi lencse nálunk volt feltálalva, hát az remélem több zsák pénzzel ekvivalens. :) Bár kicsit megijedtem a buli elején, mikor az érkező vendégek sorra azzal hárították el a kínálásomat, hogy "Lencsét?majd éjfél után! Hát azt akkor kell..." még szerencse hogy nemcsak lencsesalátával készültem... én sose hallottam még hogy CSAK az éjfél UTÁN elfogyasztott lencse hozna gazdagságot. Én hát vígan lakmároztam belőle egész este.

Hozzávalók:

ízlés szerint :
lencse
hagyma
virsli
retek
főtt tojás

öntet

Elkészítés:
A lencsét babérlevéllel megfőzöm (előtte egy éjszakára beáztatom, így nagyon hamar megfő). Közben a virslit megfőzöm, felkarikázom, a hagymát is karikára vágom, picit megsózom. Ha épp van, a retket és a főtt tojást is felkockázom.
Öntet:
Citromlevet és pár teáskanál dijoni vagy ízesített mustárt kézi habverővel simára keverek, színes borssal ízesítem, cseppenként olívaolajat adok hozzá, és a végén pár csepp balzsamecetet is. Meg is sózhatom, ha úgy érzem. Hogy a citromlé markáns ízét enyhítsem, icipici barnacukor is mehet bele.
A saláta hozzávalóit jól összeforgatom, hidegen tálalom.

Nincsenek megjegyzések: