2009. január 13., kedd

Lila-Piros Hétvége

...vagyis hogyan főzzünk hűtőből/ mélyhűtőből anélkül, hogy a farkasordító hidegben egyetlen lépést is meg kelljen tennünk bármiféle boltba/piacra/ABCbe/CBAba stb...
Én igazán szerencsésnek mondhatom magam, ugyanis a lakásomtól kb 15 lépésnyire van egy SPAR, de még eddig sem voltam hajlandó kimozdulni vasárnap. Így hát kiürítettem a hűtőt, vagyis abból főztem, ami volt:

fél fej lilakáposzta
egy narancs
néhány ráncos alma
fél fej hagyma megpucolva
negyed doboz tejföl
csirkemell (mélyhűtőből)
olívás ciabatta (mélyhűtőből)

málna, szeder, ribizli (fagyasztott)
fél csomag dió
negyed csomag mandula
maradék vaj és margarin
4 tojás

Nézzük mi sült ki belőle:

Alufóliában párolt csirkemell narancsos vöröskáposztával


A recept eredetije Stahl Judit, a rózsaszín könyvben található, de ő sertéskarajjal készítette és borókabogyóval.
A sütőt 200 C-ra előmelegítettem.

A csirkemellet kiolvasztottam, filére vágtam, kicsit kiklopfoltam, és bepácoltam valamilyen csirkés fűszerkeverékbe, ami épp a kezembe akadt. Egy kis bort is öntöttem bele, hogy a savassága segítsen a pácolásban.Közben a vöröskáposztát az aprítógépbe tettem és legyalultam szeletekre. Egy fél fej hagymát felszeleteltem. A narancsot meghámoztam, a szeleteket feldaraboltam. Egy szép nagy almát meghámoztam, felszeleteltem, és a szeleteket további darabolra vágtam. A vöröskáposztát, narancsot és almát egy tálban összekevertem, sóztam, borsoztam, és őrölt köménnyel ízesítettem. ( a borókabogyót nem nagyon szeretem, így kihagytam. Különben nincs is itthon. :-)
A hússzeleteket olaj nélkül, saját pácukban serpenyőben elősütöttem, de csak egy kis kérget kapattam rá, nem kell készre sütni.Ezután két nagyobb alufóliadarabot egymásra raktam, a megmaradt pácléből keveset rákentem, ráhelyeztem egy hússzeletet, arra kellett volna mustárt kenni, de én elfelejtettem, erre néhány karika hagymát raktam, majd halmoztam rá a vöröskáposztás cuccból. A széleket jól behajtogattam, és oldalról is felcsavartam, hogy minél jobban zárjon.9 ilyen csomagocskát sikerült csinálnom, pont elfértek a nagyobb tepsimben.Kb 40 percig sütöttem, ezalatt a hús puhára párolódik, és a káposzta/narancs/alma egyveleg is megpuhul.
Az utolsó 10 percben aláraktam a rácsra a mélyhűtőből elővett olívás ciabattákat, amelyek olyanok lettek, mintha frissen sültek volna (ellentétben a mikróban kilvasztottakkal, amelyek kiszáradnak és gumiszerűek lesznek.)A tálaláshoz elfogyott a negyed doboz tejföl, így ez is elkerülte a kidobást.


Francia csokitorta Lilafüge módra
- kis módosításokkal-



A recept eredetiben itt található, és már régóta szemeztem vele:
http://lilafuge.blogspot.com/2008/11/j-bejegyzs.html

Karácsonyra elhasználtam egy csomó mandulaszeletet, maradt kb 5 deka, így dióval pótoltam. Természetesen csak miután eljátszottam a szokásos "Hamupipőke" játékot, azaz kiválogattam a dióbelet a mindegymilyencsomagolásútésmárkájútveszekállandóanhozzákeveredő csonthéjtól, ami robotgépet és fogakat egyaránt tönkre tud tenni.És sajna vaj sem volt elegendő úgyhogy maradt a margarinnal való pótlás. (Tudom, ejnye.)
Áfonya helyett pedig talált gyümölcsökkel szervíroztam.

Így is finom lett.
:-)
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: