2008. december 30., kedd

Sütőtökös pite Millie módra


Hát ez...valami isteni!!!

A receptet Millie-nél találtam, itt:

http://pakosztos.blogspot.com/2008/11/sttks-pite-pumpkin-pie.html

Néhány telefonos egyztetés után Millie-vel( mennyi az 1 csésze? 200 vagy 250 ml? 250ml. Melyik népszerűskandináváruházospiteformát használjam, a kisebbet vagy a nagyobbat? A kisebbet. Soknak tűnik majd a töltelék, de nem az, tökéletes mennyiségű. Így lett. Ne spórolj a fűszerekkel! Nem spóroltam, ment minden bele bátran.)

Majdnem mindent ugyanúgy csináltam, csak én 55 dkg sütőtököt tettem bele, és kihagytam a kardamont.
És újra rájöttem, hogy ha megfelelően használom az egyszerű késes robotgépemet, bizony nagyon sokat tud segíteni.
A pite hozzávalóit beletettem a táljába, és ő morzsolta össze,elvégezve a munka nehezét, nekem utána már csak a formába kellett tenni.
Ja, és mekkora ötlet az, hogy két fólia között nyújtsuk a pitetésztát!!!
A krémet is a robotgép csinálta, tojás, cukor, fűszerek bele, gomb megnyom párszor, majd a sütőtökkel és a tejszínnel folytattam. Mikor kész lett, gyönyörű, narancssárga, tömör gyönyör massza nézett velem farkasszemet, aminek nyers tojás ide vagy oda, nagyon nehéz ellenállni, hogy még nyersen be ne kanalazódjon a fele...

És ami a legnagyobb sikerélményem, hogy a tészta finom omlósra sikerült. Nem lett cipőtalp.
:-)
Posted by Picasa

3 megjegyzés:

Kata írta...

Hú, Orsi, gyorsan bekukkantottam hozzád, jó a blogod! Jövök még vissza:)

Millie írta...

Írtó guszta lett! Minimum egy szeletet kérek tiszteletdíjként!

vbali írta...

Én kaptam több szeletet is, bebebeee!

Különösen finom ez néhány naposan, hűtőből, hidegen!