2008. december 31., szerda

Szerencsemalackák

...vagyis indulhat az szilveszteri party!!!


A napokban elözönlötték a blogokat a szerencsehozó kismalacok, gondoltam, nehogy már kimaradjak...
:-)

Olyan jó látni, hogy ennyi kreatív nő/lány/csaj/anyuka/pasi(?) van szerte az országban, határon innen és túl, és még mindig elismert dolog, ha valaki ügyes a konyhában. És most nemcsak erre az aktuális sütire gondolok, hanem a gyönyörű süteményekre, szebbnél- szebb tortákra, isteni levesekre, fini húsokra és a reformételekre stb stb stb egyaránt. Sokat tanulok a gasztrobloggerináktól, de amit a legjobban élvezek, hogy általában mindenki idényzöldségekből/gyümölcsökből főz, jelentősen megkönnyítve a "mit főzzek ma" kérdés eldöntését.


A recept a karácsonyi ajándékkönyvemből való, szerintem fincsi.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
50 dkg túró
25 dkg margarin
1 tojás
1 sütőpor
1 ek só
3-4 ek tejföl
pár ek tej


Elkészítés:

Először is, én csak fél adagot csináltam. Hát ez elég kevés lett.
Kb 25 malacka született. Legközelebb egész adagot készítek.
Viszonylag gyorsan lehet haladni az összeállítással, egy tepsivel 20 perc alatt sül meg, addig bőven lehet mást csinálni.



A lisztet, túrót és a felkockázott margarint a sóval és a sütőporral a késes robotgépembe raktam, megnyomtam a gombot párszor, míg összeállította a masszát. Ekkor kivettem, átgyúrtam. Elég jól formázható lett, nem kellett bele tejföl.
Ezután kinyújtottam ( ha ragad, lehet 2 folpackdarab között) és a következő módon szúrtam ki:
nagyobb és kisebb pogácsaszaggatóval szaggattam, és a nagyobb körökből kétszer annyit, mint a kisebbekből.
Ezután összeállítottam: a fej egy nagyobb kör, a füle szintén egy nagy kör félbevágva, az orra pedig egy kisebb.
Tojássárgával megkentem egy nagyobb kört, erre ráragasztottam a füleket és az orrot. A szeme bors, jól belenyomkodva, az orrát fakanállal szúrtam, jó mélyre, mert sütés közben feljön.
Végül szilikonos lapra helyeztem a malackákat, és tejjel megkentem.

200 C-on kb 20 perc alatt sültek meg. Ha szép pirosak, akkor vannak kész.

Változat:
négylevelű lóhere alakban is süthetjük. Ekkor 4-4 szívecskformát szúrunk ki, tojással összeregasztjuk, és levelenként megszórjuk például köménnyel, mákkal, lenmaggal, szezámmaggal.


Ui: röf.








Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: